| Jau, som sagt tidligere så driver jeg og
bygger gamme sammen med Trond Henning (Monan). Gamma bygger vi for
Skiservice og Hovden Aktiv og skal brukes til diverse arrangementer. Trond Henning og jeg er som dere sikkert vet erfarne snekkere (eller tømrere ellerhvadetnåheter...), så arbeidet går lekende lett. (Ønsker i samme slengen å takke Montér Hovden, Pippen og diverse andre lokale konsulenter for all hjelp.) Takket være vår utrolige allmennkunnskap så fungerer vi godt som taktekkere og murere også, så Arne-Johan får virkelig valuta for pengene her! Kan bare beklage at det ikke finnes bilder av det som tidligere er gjort på Gamma, men jeg hadde på det tidspunkt ikke tilgang til kamera. Bildene på denne siden begynner 20.10.04 |

| Her har dere vidunderet sett forfra! Vi begynte på portalen i dag, og syntes det begynner å likne på noe. Som dere kanskje kan se så er Gamma gravd inn i knausen bak, og det er meningen at jorda skal fylles på etter terrenget igjen. |

| Her har dere et bilde til forfra, legg merke til den elegante vaddringen som pågår. Dere som er litt i denne verdenen vil legge merke til at portalen nå er borte igjen. Det er den ikke, det er bare filmtriks. |

| Her kan dere se hvordan jorda skal komme på baksiden. Det sorte er Platon (knotteplast, eller bobleplast som en viss vadrer kaller det). Elva som går forbi i forgrunnen er egentlig en bekk, så noen har tydeligvis feil koordinater til Bergen. |

| Her er det jammenmeg en sneisen håndverker til. Vadderet ligger nå trygt. |

| Jee, endelig et etterlengtet nærbilde av portalen. Nærnærbilder next. |

| Nei, det er ikke en kanon. Her ser dere en NYDELIG skjøt. Vi er meget fornøyde med denne. |

| Hvem var det som sa at nordsjøarbeidere ikke kunne lafte? Vi ble sjæl overrasket over å bra det ble... |

| Innvendig i Gamma. Solide greier som holder den sammen. Skal også fungere som oppheng til diverse stasj. Veggene er svidde av oss. Vi brukte litt for mye penger på fyrstikker til dette i begynnelsen, så vi gikk over til taktekkerverktøyet vårt. |

| Ikke så mye å skrive om dette, men dere kan se at ildstedet begynner å ta form. |

| HER, vet dere...her er det all den viktige planleggingen finner sted (med unntak av alt det byggtekniske som foregår over telefon til Danmark). Trond Henning er allerede introdusert. Han i hvitt arbeidstøy er bookingansvarlig og "snakketilpolakkenepåfantastisktengelsk-ansvarlig)". Som dere kanskje har skjønt så er han siste på bildet er polakk. Husker ikke hva han heter, men han har vært bryter og er flink til å si "okay? - okay". Han kan forresten mure også. Det er en polakk til, men han har bare ett øye og minimalt med flimmerhår (er det ikke det det heter), så han ble ikke med på bildet. Kanskje en annen dag. Når jeg tenker meg om så er det ikke sikkert de har lyst til å bli avbildet? Jaja. |

| Det blir nå iallefall fint. |

| Så begynte moroa. Å løfte tunge steiner over broer er ikke noe som det står noe om i arbeidskontrakten vår... Gravemaskinmannen (navn kommer senere) tok i et tak og kastet - kastet steinene over med maskinen. Som dere ser så er grunnen ikke helt stabil her, så litt vipping ble det. Artig. (Her kan dere forresten se litt av polakk2). |

| Trond Henning tar imot. |

| Torger som driver Etargildet og Hovden Aktiv er en fremragende kokk, og det er jo ikke så dumt... Her var det vår kjære miljøvernminister som hadde vært på tur. Han spiste visstnok like mye som størrelsen hans tilsa, så da ble det mer på oss arbeidskara. |