Snowboard

Her kan du skrive alt om ingenting, og ingenting (ok, kanskje litt) om Island

Moderator: Martin

Postby ...Siri » Sat Jan 27, 2007 1:47 pm

dødens og smertens planke

tenk deg godt om, klausen, før du begir deg ut på et slikt. Det er ikke alltid det er vedrt det. Har de sånne runde oppblåsbare puter på AMK? det trenger du når du har landet på halebeinet.
...Siri
Beskjeden

Postby atlecm » Sat Jan 27, 2007 2:53 pm

KnutK wrote:Har dere hørt utrykket HASJ-FJØL om snowboard? Snowboard kjørerne ble jo i tidlige tider sett på som noen rebeller og da regnet man sikkert med at de røykte hasj hele gjengen.. Artig utrykk!

HasjPULK ble brukt av Bård og undertegnede for endel år siden ja.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

det er ikke vanskeligst

Postby maria leker g33k » Sat Jan 27, 2007 3:18 pm

Hilde wrote:Ja, det er ikke veldig lett å ta heisen med brett, spesielt ikke hvis brettet er dobbelt så langt som det egentlig burde være.

det vanskeligste med brett er uansett og ta svingene hvor man står og "kikker opp" i bakken!..da faller man,og får j**** vondt i halebeinet..og så får man angst til neste gang man skal teste det..
jeg lærte og ta t-trekk før jeg lærte hvordan jeg rant ned ordentlig (jeg bremset ned :P)
my imaginary friend thinks you're crazy
maria leker g33k
Aktiv poster

Postby agklausen » Sat Jan 27, 2007 5:03 pm

...Siri wrote:dødens og smertens planke

tenk deg godt om, klausen, før du begir deg ut på et slikt. Det er ikke alltid det er vedrt det. Har de sånne runde oppblåsbare puter på AMK? det trenger du når du har landet på halebeinet.

Som verneombud kan jeg nok skaffe til veie det meste av den slags. Men etter den turen jeg hadde i jula var det ikke noe problem. Har skjønt hvordan det er lurt å lande, nemlig. Uten å erfare det på the Spinal Tap.
Derfor håper jeg at videre øvelser vil gjøre meg til en ok snowboarder. Uten at jeg skal begynne å røyke hasj av den grunn. Gir du leksjoner, Maria?
agklausen
En av JavelForums konger

Postby pissboy » Sat Jan 27, 2007 6:25 pm

Var det ikke du som fant ut at det var mye bedre å la det gå utover håndleddene??? :wink:
pissboy
Humorist

Postby Hilde » Sat Jan 27, 2007 9:15 pm

Tror at hvis du lar det gå ut over håndleddene bør du bruke hasj som smertelindring. Og jeg er ikke helt sikker på om det er hasj du får som smertelindring når du ligger i pulken til skipatruljen (hasjpulk), er det det Heidi?
Hilde
Aktiv poster

Postby agklausen » Sat Jan 27, 2007 10:39 pm

pissboy wrote:Var det ikke du som fant ut at det var mye bedre å la det gå utover håndleddene??? :wink:

Nei nei nei. Jeg fikk vondt i håndleddene, ja, men ikke fordi jeg lot det gå ut over de isteden. Er fullstendig klar over at håndleddene er noe av det som ryker først på snowboardere. Men så har jeg litt ekstra mye flex i håndleddene, og derfor gjorde de litt vondt. Dog tror jeg uansett at håndleddsbeskyttere er veien å gå. Sånn i tilfelle. Bedre med det enn med gips :wink:
agklausen
En av JavelForums konger

Postby Martin » Mon Jan 29, 2007 2:37 am

Snowboard er greit å fyre bål med, av og til, hvis det trengs...
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei

Postby agklausen » Mon Jan 29, 2007 2:38 am

Det er vel igrunn mer ved i det også, etter som det er like langt som ski, men noe breiere
agklausen
En av JavelForums konger

Postby Martin » Mon Jan 29, 2007 3:16 am

Både ja og nei.. Dersom Hilde har rett, og brettet er lagd av Hasj, da ville jeg kanskje ikke brent det, ihvertfall ikke offentlig, og selv om det er større enn ski, så der det jo veldig mye glassfiber og denslags i det, brenner dårlig da også..

Så kanskje ikke brenne, bare knekke og hive i søpla..
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei

Postby Pyro » Mon Jan 29, 2007 8:22 am

jeg må si meg uenig, glassfiber brenner virkelig godt, jeg legger oppmersomheten til en liten brann som fant sted på Lund ei lita stund tilbake.
förvaras utom syn- och räckhåll
Pyro
Mr. Über

Postby KnutK » Mon Jan 29, 2007 9:33 am

Kverrulere kverrulere... Glassfiberen brenner dårlig, polyesteren som binder glassfiberen derimot...den brenner veeeldig bra.
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger

Postby Hilde » Mon Jan 29, 2007 1:44 pm

Kan ikke anbefale dette med gips på håndleddene verken når du renner på brett, ski eller på rompa ned fra hovdenut . Hilsen "Tyson".
Hilde
Aktiv poster

Postby maria leker g33k » Mon Jan 29, 2007 7:27 pm

agklausen wrote:
...Siri wrote:dødens og smertens planke

Som verneombud kan jeg nok skaffe til veie det meste av den slags. Men etter den turen jeg hadde i jula var det ikke noe problem. Har skjønt hvordan det er lurt å lande, nemlig. Uten å erfare det på the Spinal Tap.
Derfor håper jeg at videre øvelser vil gjøre meg til en ok snowboarder. Uten at jeg skal begynne å røyke hasj av den grunn. Gir du leksjoner, Maria?

jeg kan gi leksjoner i t-trekk..
det er min spesialitet!

og så kan jeg gi deg leksjoner i "hvordan få vondt i halebeinet og knærene i stedet for håndleddene"..
håndleddene har det aldri gått utover tror jeg..jeg bruker først knæran(pleier å fungere med knærene)..hvis ikke det virker går man over til reserveplanen: magen og opp til halsen (ok, lufta går ut av lungene, men det går fort tilbake til normalen!)..og reserveplan etter der er haka..da er som regel fallet blitt dempet så masse av knær,mage, pupper?, og skuldre at haka slipper lett unna..med denne teknikk unngår du å skade håndleddene..
genialt..

eh..foresten, jeg skal opp og stå på brett på hovden i påska for vi fikk oss vist hytte der oppe i januar..så håper det er gode folk som er på vakt:p
my imaginary friend thinks you're crazy
maria leker g33k
Aktiv poster

Postby agklausen » Mon Jan 29, 2007 9:32 pm

Greit nok at jeg er sexylubben, men jeg vil likevel ikke sette min lit til at brystpartiet skal ta av noe særlig for fallet. Gikk på trynet så det sang i jula, og landet på armene. Fikk ikke luften slått ut, og var igrunn ganske fornøyd i og med at jeg landet såvidt godt når det kom så brått på :wink:
Skal opp i påska, jobbe på Infosentralen (har du lyst til å hjelpe til litt?) og håper på å få noen dager i trekket innimellom. Både på alpint og snowboard. Fett at du også skal opp, men strengt tatt burde du vel vært litt i vakta. Lenge siden du har vært der nå
agklausen
En av JavelForums konger

PreviousNext

Return to Åpen post