Gjeldsslaveforeningen avd JavelForum

Her kan du skrive alt om ingenting, og ingenting (ok, kanskje litt) om Island

Moderator: Martin

Postby mariht » Thu Jan 25, 2007 12:40 pm

nei.. jeg tror atle vet endel om verden, det gjør ikke jeg... men vi kan vel muligens begynne i det små og lære han å feks bytte bleie, bade babyen, åssen alle babydingsene fungerer...

ellers så var det jeg skrev tidligere en ansvarsfraskrivelse... vasking er pes
mariht
Veldig aktiv poster

Postby mariht » Thu Jan 25, 2007 12:43 pm

øy.. forresten.. har et lite strømspm her.. noen som vet hvor mye det er normalt å betale i nettleie, og vet om noen billige levrandører. strømregninga er helt syk, og vokser stadig..
mariht
Veldig aktiv poster

Postby Yngvi Freyr » Thu Jan 25, 2007 1:27 pm

Du må bare gjøre som meg, skru av varmen og bruk alt det dyre turustyret 8)
Det finnes ikke problemer, bare løsninger...
Yngvi Freyr
Admiral
Admiral

Postby mariht » Thu Jan 25, 2007 1:52 pm

nei.. det funker dårlig.. det er ikke det jeg vil, men jeg skjønner ikke hvorfor vi må betlae så sykt mye i nettleie..men jeg har funnet ei side med noen priser her, men hva er egentlig spotpris? tenkte jeg skulle dra nytte av noen som har betalt litt strøm før...
mariht
Veldig aktiv poster

Postby Bondekona » Thu Jan 25, 2007 2:01 pm

Siden jeg nå først har kommet meg inn på dette forumet, så får jeg vel likegodt bidra litt...

Spotpris er sånn at du følger alle prisendringer hele tida, mens det vanligste er at du får sånne prishopp litt av og til..
Bondekona
Begynner å komme seg

Postby Bondekona » Thu Jan 25, 2007 2:05 pm

Og ja; Jeg er av dem som har betalt en god del strøm før!
Bondekona
Begynner å komme seg

Postby KnutK » Thu Jan 25, 2007 3:41 pm

Jeg er litt nysgjerrig på hvem denne bondekona er, er det ei som begyner på I og flyttet til vestlandet?
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger

Postby agklausen » Thu Jan 25, 2007 4:34 pm

Har fundert på hvem denne bondekona er jeg og. Men så er det jo så mange der ute jeg ikke vet hvem er... Dog er det bra ho har tatt bladet fra munnen og ytret noen ord.
agklausen
En av JavelForums konger

Postby Martin » Thu Jan 25, 2007 8:47 pm

mariht wrote:nei.. det funker dårlig.. det er ikke det jeg vil, men jeg skjønner ikke hvorfor vi må betlae så sykt mye i nettleie..men jeg har funnet ei side med noen priser her, men hva er egentlig spotpris? tenkte jeg skulle dra nytte av noen som har betalt litt strøm før...

Vi betaler 1650 kroner i nettleie pr år, pluss 23 øre ca pr KW\t eller noe sånn. Som regel er nettleia mere enn strømen her....

Og ja, mari, ungen blir som faren, snill-snill-snill
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei

Postby agklausen » Thu Jan 25, 2007 8:48 pm

Har det gått rykter om noe annet?
agklausen
En av JavelForums konger

Postby Pyro » Thu Jan 25, 2007 9:05 pm

en grunn til høye strømregninger kan være avtalen du har med kraftlevrandøren, har du en avtale som følger strømprisen (spot pris) så får du endringer med engang, har du derrimot en lit "seigere" avtale med kraftlevrandøren så vil ikke prisene synke å stige likefort, det vil si at når strømmkrisa var på det værste, så steig prisene sakte opp, men da alt regnet kom så sank prisene sakte ned, men ikke like fort som ved spottpris.

Dette varierer veldig fra kraftværk til kraftværk, men husk at det er nettleia som koster, å jo lengervekk du har levrandør jo dyrere blir det.

Gir du meg litt mer tid så kan jeg finne en komplett oversikt over nettleie avtaler å strømpriser, tror jeg.
förvaras utom syn- och räckhåll
Pyro
Mr. Über

Postby Bondekona » Fri Jan 26, 2007 10:05 am

agklausen wrote:Har fundert på hvem denne bondekona er jeg og. Men så er det jo så mange der ute jeg ikke vet hvem er... Dog er det bra ho har tatt bladet fra munnen og ytret noen ord.

For å si det sånn, så vet du godt hvem jeg er... Som skrevet i tråden om artige medlemmer, så er jeg skremt over at dere ikke tok det navnet med en gang. Trodde det var innlysende og helt naturlig for meg å hete det, men kanskje jeg bør nytte til noe annet istedet siden dere ikke skjønte det??
Bondekona
Begynner å komme seg

Postby mariht » Fri Jan 26, 2007 11:53 am

jeg tror jeg muligens har en liten anelse... i og med at jeg kommer fra samme plass omtrent.. har jeg rett? vi har det fint på bygda...
mariht
Veldig aktiv poster

Postby Bondekona » Fri Jan 26, 2007 12:00 pm

mariht wrote:jeg tror jeg muligens har en liten anelse... i og med at jeg kommer fra samme plass omtrent.. har jeg rett? vi har det fint på bygda...

Vet ikke hvor du egentlig kommer fra, tror jeg? Vi bor ikke på samme sted nå, hvertfall. Men bygda er bra!
Bondekona
Begynner å komme seg

Postby agklausen » Fri Jan 26, 2007 12:16 pm

Dere bor uansett ikke på samme sted nå :wink:
agklausen
En av JavelForums konger

PreviousNext

Return to Åpen post