Du er jo ikke oss andre, Atle. Det jeg mente var at ulempen FOR MARTIN er at du kan ta fra ham rettighetene any time. Vi andre har jo ikke noe som helst å si i den sammenhengen
I alle velfungerende samfunn er det flere makter, i norge tre, den dømmende, den utøvende og den bestemmende. På javelforum er dette kortet ned til to.
Nu vel. I alle velfungerende samfunn er det FIRE statsmakter. Jeg tar meg den frihet og sitere de velartikulerte rikssynserne i Black Debbath:
Fra før har vi fire statsmakter. La oss kort oppsummere dem: Lovgivende, Dømmende, Utøvende, samt Pressen. Men så langt ingen nummer fem (..) Hvem skal tale menigmanns sak? Pollis, Lars, Egil og Aslak. Black Debbath er her, Den Femte Statsmakt stiller opp, og ingen sak er liten nok. Black Debbath er rikssynsernes krem de lá creme
Da kan dere jo velge selv hvor på skalaen dere vil ligge
Njaa, skeptsk. Du kan jo altids tenke sånn, en makt er jo høyere enn den andre, men dersom det bare hadde vært en, vlle jo kaos og anark oppstått når du var borte fra forumet. Tenk på det...
Ja det er så det Martin...delvis derfor jeg har ansatt deg. Jeg sliter litt med å følge med på Forumet når jeg reiser, så greit med noen som holder i tømmene.