Ny jobb?

Her kan du skrive alt om ingenting, og ingenting (ok, kanskje litt) om Island

Moderator: Martin

Postby agklausen » Wed Nov 28, 2007 11:33 pm

Forsåvidt kan det jo være enveiskjøring å bare søke seg bort og...
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
agklausen
En av JavelForums konger

Postby Magnar » Wed Nov 28, 2007 11:38 pm

det er mitt poeng... folk har forskjellige behov! Noen ønsker, og synes det er greit å være borte fra alt de kjenner og oppleve ting på en slik måte. Men andre føler ikke slike behov!
Og det er faen meg sant
Magnar
Aktiv poster

Postby KnutK » Thu Nov 29, 2007 12:42 am

Jeg synes vår ForumGud skal være varsom med å definere hva det er "å leve". Som Magnar sier så vil dette være individuelt. For øvrig synes jeg det er trist å se at forumets medlemmer blir satt i bås og kategorisert som enveiskjørende.
Last edited by KnutK on Thu Nov 29, 2007 1:01 am, edited 1 time in total.
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger

Postby Magnar » Thu Nov 29, 2007 1:00 am

hva var dette Knut?
Og det er faen meg sant
Magnar
Aktiv poster

Postby KnutK » Thu Nov 29, 2007 1:01 am

Det var en feil som nå er rettet opp i.
KnutK
En av JavelForums konger

Postby Magnar » Thu Nov 29, 2007 1:13 am

Takk Knut... Godt at jeg ikke er den eneste som reagerer litt på dette!
Og det er faen meg sant
Magnar
Aktiv poster

Postby atlecm » Thu Nov 29, 2007 9:11 am

Nå skal dere være oppmerksom på at jeg ikke snakker om noen spesifikke her. Det jeg har skrevet om før er at de som har lyst til å gjøre noe annet enn det de holder på med må få fingeren ut og gjøre det. Det er flere som snakker om at det hadde vært gøy å... Skulle ønske jeg også kunne... osv. Det som ofte skjer er at det bare blir med snakket. Har man anledning og lyst, så ta sjansen!

Det jeg mener med enveiskjøring trenger ikke å være det å ikke reise f.eks. Jeg kan komme med et eksempel som gjelder meg selv, for ikke å tråkke på andre: Jeg valgte motsatt av alle kammeratene mine da jeg gikk ut av 9. klasse. Jeg ble kritisert av de fleste kameratene mine for å velge yrkesfaglig, for jeg var jo ikke så dum på skolen? Jeg gjorde det allikavel, for det var det jeg hadde lyst til, og det angrer jeg ikke på. Foreldet eksempel? Kan være, men sånn er nå det.

Man må gjøre som man vil, og jeg vet folk har forskjellig behov...men mange trenger også et spark for å komme igang med det de har lyst til.

Jeg gidder ikke unnskylde meg for noe jeg har sagt, for jeg har ikke sagt noe til noen spesifikke. Føler folk seg truffet så har jeg kanskje rett i noe av det jeg skriver?
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby Magnar » Thu Nov 29, 2007 9:38 am

Det er ikke snakk om at noen tar seg nær av det du spesifikt skriver, og det er ingen som syter for det som blir sagt, men noen ganger er det kanskje bare måten det blir sagt på...
Og det er faen meg sant
Magnar
Aktiv poster

Postby atlecm » Thu Nov 29, 2007 10:07 am

Jnjah...virker som det sytes endel over hva jeg mener også.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby Magnar » Thu Nov 29, 2007 10:10 am

Javel... Det var ikke det jeg mente iallefall. Men siden det var flere som reagerte må det jo være noe i det... Så det er vel ikke noe vits å forsvare seg selv, for det er jo ikke som om vi angriper deg.
Og det er faen meg sant
Magnar
Aktiv poster

Postby Martin » Thu Nov 29, 2007 9:16 pm

atlecm wrote:Jeg gidder ikke unnskylde meg for noe jeg har sagt, for jeg har ikke sagt noe til noen spesifikke. Føler folk seg truffet så har jeg kanskje rett i noe av det jeg skriver?

Bra med en ydmyk holdning ja...
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei

Postby Martin » Thu Nov 29, 2007 9:30 pm

Jeg er nok en som har havnet i en enveis kjøring ifølge endel definisjoner. Men jeg trives ganske godt på den veien jeg er, og når den dykker opp nye veier så må men jo se på om det er beder veier å reise på. Det med å leite etter nye veier å gå bare for å leite, når man trives der man er, syntes jeg virker ufornuftig.

Dessuten sier vel kloke hoder at vi som er moderne mennesker skal i gjennomsnitt omskoleres eller bytte arbeid 4 ganger i løpet av våre yrkesaktive karriære
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei

Postby atlecm » Thu Nov 29, 2007 10:35 pm

Tja...du har gjort et bevisst valg (tror jeg da?) som for alvor forandrer deg. Du har jo begynnt på en helt ny æra i livet ditt, har du ikke? Jeg sa at man trenger ikke reise for å gjøre noe nytt.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby KnutK » Fri Nov 30, 2007 10:18 am

Det var ikke meningen at noen skulle bli sinte, såret eller lei seg. Når jeg leser Atles utdyping så skjønner jeg at jeg hadde misforstått hans innlegg.

Jeg trodde Atle mente at vi alle var noen kjedelige, enveiskjørte mennesker fordi vi feks. ikke lever som ham. Det jeg reagerte på var at jeg trodde at Atle mente at det var han som hadde fasit på definisjonen av å leve. Heldigvis var det ikke slik...

Når det gjelder å prate/drømme om spennende ting å gjøre så er det nok ikke ubetinget negativt det heller. Dagdrømming kan nok være bedre enn realisering for enkelte. Nå snakker jeg om menneskeheten, ikke bare den svært begrensede menneskehet på forumet.

Forumets medlemmer ligger nok høyt over middelnordmannen når det gjelder å realisere drømmer og ideer.
KnutK
En av JavelForums konger

Postby Martin » Fri Nov 30, 2007 1:12 pm

:cheers

fant ikke noe som passet bedre
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei

PreviousNext

Return to Åpen post