Quart 08

Her kan du skrive alt om ingenting, og ingenting (ok, kanskje litt) om Island

Moderator: Martin

Re: Quart 08

Postby KnutK » Fri Apr 25, 2008 12:14 pm

:biggrin:
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger

Postby atlecm » Fri Apr 25, 2008 12:43 pm

METALL METALL METALL!!

Et raskt søk på forumet over ønsker viser at dere har veldig, veldig, veldig lyst til å se Dillinger Escape Plan på Quarten til sommeren. Da skjønner dere sikkert at vi synes det er veldig stas å si: værsågod! Og som en ekstra prikk over kransepølsen kommer også egyptofile Nile!

Image

Vi gir enkelt og greit ordet til vår eminente bookingsjef, Andy Inglis:

On the evening of Friday 4 July, Nile will take to the stage at Hallen, Karl Sanders leading the charge, dropping fearsome, brutal, complex death metal onto a seething mass of 2,000 people before him.

One hour later - if anything is left of the stage - one of our forum's most requested bands will follow. Dillinger Escape Plan's ever-changing genre takes in metalcore, hardcore punk, jazz, and post-hardcore.

As one of the most respected bands on the face of God's earth, their live shows are nothing short of legendary. If Hallen is still standing at the end of this, we'll be filing complaints with Relapse and Nuclear Blast Records.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby atlecm » Fri May 16, 2008 9:57 am

På årets Quartfestival har vi tatt i et solid løft på klubbfronten. Det er en stor ære å presentere komplett line–up til årets Klubb Quart, en line–up som er større og mer omfattende innenfor elektronisk musikk enn på mange år. Ikke bare i Quart sammenheng, men også i norsk sammenheng.

Vi kan fremheve navn som norske Røyksopp som trygt kan kalles en av de større internasjonalle suksessene de siste årene, den internasjonale DJ–stjernen John Digweed fra England, franske Justice , Digitalism, Faithless som stiller med Maxi Jazz og Sisterbliss bak platespillerne, 2 Many Djs som er noe av de mest spennende eklektiske djene som man kan høre, for ikke å snakke om Lykke Li, Unkle, Audion, Cobbelstone Jazz, det norske stjerneskuddet Diskjokke og ikke minst danske Trentemøller som nyligen sørget for at over 1200 konsertgjengere tok helt av på Rockefeller den 3. mai tidligere i år. Det går bare ikke an å få alle med i en kort presentasjon, men totalt er det over 40 artister på årets line–up under Klubb Quart og vi presenterer vår komplett line–up for første gang her.

Fokuset ligger jevnt fordelt mellom dansegulvaktiviteter så vel som konserter. Og konsertene og klubbkveldene vil som før, bli fordelt utover byens klubber og festivalens scener.

Årest Klubb Quart bekrefter at Quart nå tar byen tilbake. Quart har tidlige annonsert teltet på Torget med kapasitet på 1500 mennekser, men nå tar vi steget videre og gjør Agder Teater om til en klubb. Foajen i to etasjer og black box teateret vil gynge etter svulmende rytmer natten ut.

– Klubb Quart er en utrolig viktig del av Quart. Den viser vår sjel og visjonen som 24 timers fesitival, fra skating på formiddagen til de siste artistene går av scenen tidlig neste dag, sier en entusiastisk daglig leder, Daniel Norgård. – Ikke minst er det spesielt gøy at vi har Adger Teater med oss i år.

Øvrige klubber tilknyttet årest Klubb Quart er:
Kick
Afrika Bar
Frk. Larsen
Harveys

Klubb Quart 2008:
Röyksopp
John Digweed
Justice Live
Digitalism Live
Trentemøller In Concert
2 Many djs
Faithless DJ Set Feat Sister Bliss and Maxi Jazz
Datarock
Alter Ego
Audion
Cobblestone Jazz
Diskjokke Live
Surgeon Live
Holy Fuck
Kool Keith
Lykke Li
Mathew Jonson Live
Mental Overdrive
Ost & Kjex
Skatebård Live
Bjørn Torske
Nils Noa
Olle Abstract
Ralph Myerz (dj set)
UNKLE
Sunkissed Djs: G–Ha & Olanskii
Hot!Hot!Hot! Djs: Mikal Tellé & Asel
Arildo Dildo
Bendiks
Doc L. Jr
Emmtee
Lil'Wolf
Martyn Reed
Molo Mekaniske
Nemis
Roland Lifjell
Thomas Urv
Dj Trulz
Dj Twomass
Tilt & Thomas Danger Live
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby agklausen » Sat May 17, 2008 7:58 am

Lurer på om jeg skal prøve å klubbe litt også på årets Quart. Er jo gjerne et eget segment av festivalgåerne som befinner seg her. Noen av artistene har jeg allerede hørt på bl.a. DJ Friendly, og har likt det da. De jeg vurderer å måtte gå på er Trentemøller, Datarock, Röyksopp, 2 Many DJ's, Faitless, Diskjokke og Mental Overdrive sålangt. Etter som tiden nærmer seg finner jeg ut om jeg kommer meg på disse, om det blir flere, eller om alt går åt skogen. KlubbQuart er uansett litt fett.
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
agklausen
En av JavelForums konger

Postby atlecm » Sat May 17, 2008 1:13 pm

Må anbefale Lykke Li også. Trivelig musikk, spilles endel på DJ Friendly. Trentemøller er også bra.

Vil anbefale alle å høre på DJ Friendly på Petre. Meget bra. Det finnes en haug med tidligere programmer undet nettradio og så DJ Friendly.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby atlecm » Fri May 23, 2008 6:41 am

Mayhem og Blood Red Throne til Quart

Image

Det finnes knapt større legender innenfor metallsjangeren, og historien deres er blodigere enn et feltsykehus fylt med blødere. Mayhem er blitt selve symbolet på norsk djevelskap, og vi er stolte over at svartmetallhøvdingene kommer til Quart. Like stolte er vi over å ha booket den musikalske dødsmaskinen Blood Red Throne.

Sist Mayhem gjestet Quart garanterte de et show så brutalt at de aldri mer ville få tillatelse til å spille på festivalen. Sorry, Mayhem, det holder ikke å kaste blodige grisehoder på vårt kjære publikum! Det skal mye mer til for å skremme oss. Men: Hvis det er noe Mayhem er, så er det skremmende bra live, og her på brakka gleder vi oss allerede som små djevelunger til ondskapssnadder fra "De Mysteriis Dom Sathanas" (1994), "Grand Declaration Of War", (2000) og "Ordo Ad Chao" (2007) skal blåse bakoversveis på hele Odderøya!

Dagens besetning av Mayhem er vokalist Attila Csihar, bassist Jørn "Necrobutcher" Stubberud, Trommis Jan Axel "Hellhammer" Blomberg og gitarist Rune "Blasphemer" Eriksen.

Mayhem spiller på plenen lørdag 5. Juli – sammen med Benea Reach, Keep Of Kalessin, Clutch og Cradle Of Filth!

Vi har mer blod i ermet. Nærmere bestemt Blood Red Throne fra bibelbeltets skinnende spenne, Vennesla.

Blood Red Throne ble dannet av Tchort og Død i 1998. På turné som innleide gitarister for Satyricon, bondet de over en felles interesse for death metal av den gamle skolen. For et større publikum gjorde Blood Red Throne seg først bemerket med det oppsiktsvekkende smakløse coveret på debutalbumet "Monument of Death". Platen var for sikkerhets skyld også utstyrt med et hendig "suicide kit". Men siden den gang har bandet bygget seg opp et internasjonalt ry basert ene og alene på musikken – groove–basert, finslepen råskap av ypperste merke. På scenen er denne dødsmaskinen rett og slett ustoppelig.

Blood Red Throne spiller i Hallen fredag 4. Juli sammen med Nile og Dillinger Escape Plan!
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby sjefen » Fri Jun 06, 2008 5:48 pm

Klar for nye eventyr

"Be careful, there's more than enough rope to hang yourself with."
sjefen
Superduperposter

Postby KnutK » Fri Jun 06, 2008 6:04 pm

Jaja, verden går nok ikke under av den grunn....
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger

Postby agklausen » Fri Jun 06, 2008 6:23 pm

Nei, men tragisk er det uansett! Har gledet meg i flere uker til jeg igjen skulle trave rundt på Odderøen med microfon og intervjue store kjendiser og høre fet musikk. Så gikk det altså i dass. Da spørs det om man må søke østover til den andre musikk-greia i sommer...
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
agklausen
En av JavelForums konger

Postby heidi » Sun Jun 08, 2008 12:35 pm

http://www.fvn.no/kulturpuls/musikk/article589592.ece

Jeg blir så sint at jeg kjenner jeg rister, når jeg leser dette... Fy faen!!!
Det ordner seg alltid for snille jenter!
heidi
Veldig aktiv poster

Postby atlecm » Sun Jun 08, 2008 1:01 pm

Hurra.

Nå er jeg ikke noen stor tilhenger av KrF, men jeg har heller ikke noe spesielt imot dem (mesteparten av tiden)...men dette er jo helt på jordet. Det må jo være akkurat det samme som å kjøre hele partiet rett i grøfta. Det viser bare at KrF er et parti for inntørka, navlebeskuende, redde gamlinger som ikke tør å innse hva Quarten har gjort for byen.

Det er helt på sin rett å banne Heidi. Fy faen for en jævla satan.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby The Dude » Tue Jun 10, 2008 6:23 pm

mhm.. køddemann!!
snikreklame--> http://www.tofteland.no
søppel--> blog.sådetså.no
The Dude
Veldig aktiv poster

Postby agklausen » Wed Jun 11, 2008 12:00 am

I dagens Fædrelandsvenn (papirutgaven) har mr Steinar Kristiansen skrevet et lite forsvar for seg selv. Han bedyrer blant annet at han ikke har sagt at han fryder seg over Quartens fall. Det høres mer riktig ut etter sånn jeg kjenner han, så det var bra han fikk rettet opp litt. Han er likevel glad Quarten er borte, men synes synd på alle de som har jobbet for og med festivalen. Så de store oppslagene om at han fryder seg er altså uriktige. Steinar er en likanes kar som dessverre har en tilbøylighet til å uttale seg litt "høylydt" om ting. Derfor er det litt synd at hans eget forsvar bare står i papirutgaven. Hadde nemlig en mistanke om at han var litt feilsitert i nevnte kommentar som kom på fredag. Og det var han altså. Det han hadde forsøkt å si var at midlene som kommunen har gitt til kulturelle musivaler nå kan fordeles på de mindre arrangementene. Tror han hadde nevnt flere tiltak enn Øyegospel også, men den noe kristenfientlige avisa Fædrelandsvennen har ikke nevnt disse. Det "selger" dårligere.

Jeg støtter ikke alle Steinar sine uttalelser, for jeg er meget glad i Quarten selv. Men jeg er enig med han at de kommunale midlene kan dryppe på flere enn de som enn Quarten. Den har jo tross alt fått brorparten av bemidlingen kommunen har gitt ut de siste årene.

Uansett er det trist at Quarten er død. Dog tror jeg Louisfestivalen kan bli en artig affære. Har tenkt meg på den, gitt :wink:
So I stick to the light
agklausen
En av JavelForums konger

Postby pissboy » Wed Jun 11, 2008 5:31 am

Handelsstanden i Kristiansand kommer iallefall til å merke en STOR nedgang.
Pissboy
pissboy
Humorist

Postby atlecm » Wed Jun 18, 2008 2:53 pm

Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

PreviousNext

Return to Åpen post