Tenkte man kunne komme med historier om når man har hatt ulovlig mye flaks eller har opplevd en utrolig tilfeldighet.
Jeg kan jo begynne:
Martin låner Leatherman-en min en påske i...98? Han har den med på scooteren, og bruker den til å kappe av variatorreima som ryker i et snøhull oppi fjellene ved Sementskaret. Han legger tydeligvis ikke kniven tilbake i sekked etterpå, for den er borte når han kommer tilbake til hytta. Jaja...det var den kniven. Han er jo en stakkars soldat på den tiden, så han må drøye litt med å erstatte den. Sommeren etter er min far, min morfar, min søster og jeg på tur på Hovden. Min far og jeg går opp bakken og inover mot Fiskebekknut. Vi tar så turen opp mot Sementskaret, for så å gå tilbake over fjellene. På vei mot Sementskaret sikter vi på det stedet Martin sist så kniven. For å komme dit må vi krysse den store sletta som er ved skaret. Midt på sletta (som er dekket av snø) finner vi ut at vi heller går bort til høyre for skaret for å ta lunsj i sola. Vi snur 45 grader til høyre og går ca 20-30 meter. Der, RETT foran meg ligger kniven i slira. Oppå snøen... er det lov å ha slik flaks?