Extreme Ski Tour 2007

Her kan du skrive alt om ingenting, og ingenting (ok, kanskje litt) om Island

Moderator: Martin

Extreme Ski Tour 2007

Postby Kjetil » Sun May 21, 2006 12:23 am

Ryktene sier Italia i januar/ februar. Hva syns vi om det tro. Litt tidlig?

Alternativt kan vi reise og besøke reise lederen på Svalbard hvis ho reiser. Scooter kjøring, hunde slede og topptur. :D
Kjetil
Veldig aktiv poster

Postby agklausen » Sun May 21, 2006 2:21 am

Jeg syns igrunn Svalbard høres ut som en grei oppfølgertur.

Italia har jo et godt rykte da, men trodde ET var et mars-fenomen? (ET = Extreme Skitour)
agklausen
En av JavelForums konger

Postby atlecm » Sun May 21, 2006 8:56 am

Hadde vært gøy det...men da tror jeg at det blir et kultursjokk for endel av de faste deltagerne.
Og dyyrt!

Men Italia høres bra ut...men da må det være litt uti februar, januar er litt tidlig syntes jeg.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby Kjetil » Sun May 21, 2006 10:50 am

Kanskje reise lederen kan komme på banen. Kommer vi til Svalbard får 5000 pr pers, fly, overnatting og aktiviteter inkludert?
Kjetil
Veldig aktiv poster

Postby Kjetil » Sun May 21, 2006 10:51 am

Tror nok også Januar er noe tidlig temp og snø tatt i betraktning.
Februar kan vell være bra med tanke på snø?
Kjetil
Veldig aktiv poster

Postby atlecm » Sun May 21, 2006 10:58 am

Skal jeg til Svalbard så må det være for å gå en lang skitur eller noe. Ikke interessant å shoppe og se på isbjørner i "byen".
Sjefen min fra Jan Mayen er på en to ukers vandretur over øya akkurat nå, det hadde vært noe!

Bård har jo forresten vært der oppe på noe safari-greier, han burde jo komme på banen,
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby atlecm » Sun May 21, 2006 10:59 am

Kjetil wrote:Tror nok også Januar er noe tidlig temp og snø tatt i betraktning.
Februar kan vell være bra med tanke på snø?

Jeg var i Val d'Isere i januar, det var litt lite snø. Temp var helt grei, og det var mye pudder, men det var tynnt under pudderet :)
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby KnutK » Sun May 21, 2006 12:02 pm

Jeg trodde det var mer eller mindre avtalt at vi skulle til Sverige, var det Åre? Poenget var nå i alle fall å slippe fly dvs. penger... Leie ei fet hytte eller noe i steden for hotell. Og Svalbard...joda, fint der, men da måtte det ha blitt vandretur eller noe som Atle sier....evt scootertur på egenhånd. Ikke noe "kjøre-30-scootere-i-kolonne-for-å-se-på-Russere-i-Barentsburg" opplegg. Det er helt kurant å leie scootere utenom turistoppleggene, og kjøre rundt på egenhånd, men det er begrensninger på hvor man kan ferdes. Dyrt er det også...både å komme seg dit, å bo der, og å leie utstyr..
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger

Postby Kjetil » Sun May 21, 2006 3:00 pm

Åre var igrunnen planen ja men det har visst blitt prat om Italia og Svalbard som alternativ, sjøl kunne jeg tenke meg Åre for å få en litt billigere vinter tur i 2007. Det blir mest sannsynlig Mexico tur med Adykk høsten 2007 og den turen prioriterer jeg over vintertur.
Kjetil
Veldig aktiv poster

Postby Dårris » Sun May 21, 2006 7:42 pm

Åy, ska sei dere er på banen :D

Joda, reiselederen kan komme med noen inspill.... Ingenting er vel avklart enda... Åre var planen, men Italia frister også.... Tidspunkt er vel i hovedsak mars for å få det billigst mulig.... (januar / februar var i hovedsak baree et inspill i tilfelle reiselederen får jobb på Svalbard og i såfall beg der i feb/mar 2007). Før Svalbard eventuelt blir et tema bør det vel avklares om jeg i det hele tatt skal dit.... Har verken fått jobb eller permisjon fra nåværende jobb enda...
Dårris
Aktiv poster

Postby Dårris » Sun May 21, 2006 7:56 pm

Når det gjelder Svalbard får man neppe den type tur vi/ dere ønsker for 5000,- kroner - Aktiviteter (både på egenhånd og organisert) på Svalbard er DYRT. Denne destinasjonen er vel kansje også for spesielt interesserte... Så en EX tour dit er vel et lite luftslott??? Kan vel heller si det sånn at dere er velkommen på besøk alle mann alle om jeg ender opp der...... :D

Kansje et mål å realisere Island først????? :roll:

Vedrørende Italia eller Åre - kansje vi skal stemme over det??
Prismessig kan det nok komme på omtrent det samme, kommer litt ann på om vi kan få samme rabatter som når vi var til Val d'Isere - dette er det for tidlig å si noe om. Italia kan nok sammenlignes med Val d'Isere. Åre litt mer som en hyttetur til f. eks Hemsedal - Altså to helt forskjellige typer tur.
Dårris
Aktiv poster

Postby Dårris » Sun May 21, 2006 7:59 pm

Priser på alpe/ vinter turer lanseres forøvrig tidligst i august.... så vanskelig å si noe om det enda.....

Fikk dere svar på det meste nå??? :D
Dårris
Aktiv poster

Postby atlecm » Mon May 22, 2006 1:40 pm

Jeg har pratet med informerte svensker, og de sier at Åre er dyrt. Det er et veldig kult, hipt, fancy og posh sted. Bra pister og mange hisser, men mye dårlig vær. Hvis vi klarte å presse en haug med folk inn i ei hytte som vi leide et år i forveien så kunne det nok bli litt billigere. Utelivet er dyrt siden det er så pop. Det er viktig å kle seg riktig.

Skal jeg velge mellom Åre og Alpene, og det koster så og si det samme...ja da går jeg jammenmeg for Alpene gitt! Bare tenk på bensinen til Åre, er jo flere tusen bare det (ok, vi deler, men alliakvel).
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby Kjetil » Mon May 22, 2006 2:34 pm

Mye fine hippe ord fra deg Atle :D

Planen var kjøre Tog til Åre, men blir prisen det samme, stemmer jeg også Alpene. Men et annet billigere alternativ frister også, Mexico blir det uannsett. Hva med noe allà første året?
Kjetil
Veldig aktiv poster

Postby KnutK » Mon May 22, 2006 3:00 pm

Ok, jeg vil ikke være hipp og posh... Leste for litt siden om "togloffing" i Narviksområdet, det ligger mange skianlegg langs jernbanen fra Narvik og innover i Sverige. Det finnes "togpass" hvor man kan hoppe av og på toget som man vil. Kunne dette være noe?
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger

Next

Return to Åpen post