Quart 08

Her kan du skrive alt om ingenting, og ingenting (ok, kanskje litt) om Island

Moderator: Martin

Re: Quart 08

Postby pissboy » Sun Feb 17, 2008 3:01 pm

Med tanke på det at de skal tilbake til den gamle stilen igjen. Endelig ikke en "se og bli sett" festival lengre.
http://www.fvn.no/kulturpuls/quart/article556256.ece
Pissboy
pissboy
Humorist

Postby atlecm » Fri Mar 07, 2008 8:30 am

WOO HOOO!

Kings of Leon confirmed as our first headliner, on Wednesday. Five days after headlining the world's biggest 'greenfield' music festival (Glastonbury), Nashville's finest southen-fried rock and rollers will travel to Kristiansand and grace us with our presence.

On the same stage, a few hours before, the UK sensation Kate Nash will take to the stage. Kate's first album has gone platinum (over 300,000 copies), she won a BRIT award as Best Solo Artist, an NME award as Best Solo Artist and an XFM Radio award for Best Album. This is her first Norwegian show. Don't miss!

So that's the Wednesday at Odderøya shaping up nicely...

KINGS OF LEON (US)- bio
THE STREETS (UK) - bio
KATE NASH (UK) - bio

JUSTICE LIVE (FR) - bio
DIGITALISM (DE) - bio
FRIENDLY FIRES (UK) - bio
PARTS & LABOUR (US) - bio
UNKLE (with special guests)(UK) - bio
COBBLESTONE JAZZ (CAN) - bio
HOLY FUCK (US) - bio

... and many more to come!

- Andy .=

KONTAKT:
Bookingsjef Andy Inglis
Tlf: +44 79673091934 / andy@quart.no

Festivalsjef Daniel Nordgård
Tlf: 97080611 / daniel@quart.no
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby atlecm » Fri Mar 07, 2008 8:31 am

EKSKLUSIV RÖYKSOPP AVSLUTTER QUART

Forbered deg på en magisk avslutningkonsert på Quart 08! Norges desidert største elektronikaband gjennom alle tider skal avslutte Quart på meget eksklusivt vis!

Foreløpig har Röyksopp bare bekreftet én eneste konsert i 2008, og vi er ekstremt stolte over at det skal skje på Odderøya Amfi.

Gutta fra Tromsø som tok verden med storm på debutalbumet "Melody A.M " gir ut sitt tredje studioalbum senere i år
og den første lytteprøven fra de nye låtene får dere oppleve sent lørdag kveld, 5.juli i Kristiansand. Vi på Quart-brakka gleder oss allerede som små unger. Danseskoene er hentet fram og i korridorene nynnes og plystres det heftig på “Eple” og “Poor Leno”.

Om du noensinne har tenkt å danse vilt og hemningsløst inn i sommernatten, er 5.juli kvelden det skal skje!

Som vanlig er det prominente gjester tilstede når Norges største eksportartist siden A-ha entrer studio for å lage nytt album, men foreløpig vet vi ikke helt hvem det blir. Dog vet vi at Robyn og Lykke Li er blitt nevnt og at de svenske gulljentene har besøkt studioet allerede.

I ett intervju med VG sier Svein Berge følgende om den nye platen;

"Vi har tilbrakt mye tid på kjøkkenet i det siste hvor vi lager musikk i kjent
Röyksopp-drakt. Det blir en del sommerfriske, lettfordøyelige salater, samt
en del tyngre tilgjengelige elefantbiffretter"

Vi her på Odderøyas mest elektrisk punkt gleder oss noe helt vannvittig til både salater og biffer og anser Röyksopp
som selveste eplekaken i en allerede dunkende, heidundrende god elektronika-pakke

Fakta om Röyksopp:

2 gutter (Svein og Thorbjørn)
2 studioalbum + 1 live album
4 alarmpriser (flere enn noen andre)
5 Spellemannpriser
9 singler
10 års jubileum

35 uker på albumlisten for The understanding i 2005 og 2006 med 1. plass som beste plassering

61 uker på albumlisten for Melody I AM i 2001, 2002 og 2003 med 1. plass som beste plassering

6 millioner visninger for deres herlige videoer på youtube
9,593,560 plays scrobbled on Last.fm

Se alt om quartfestilvalen på quart.no!

Billetter får du på Posten eller Billettservice

KONTAKT:
Bookingsjef Andy Inglis
Tlf: +44 79673091934 / andy@quart.no

Festivalsjef Daniel Nordgård
Tlf: 97080611 / daniel@quart.no
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby agklausen » Mon Mar 10, 2008 6:47 pm

Herlig! The Streets, Röyksopp og mye annet snacks. Dette blir en fin festival :D
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
agklausen
En av JavelForums konger

Postby pissboy » Mon Mar 10, 2008 9:37 pm

Det blir en god festival. Men får også lyst på Jay-Z på Hove.
Pissboy
pissboy
Humorist

Postby agklausen » Tue Mar 11, 2008 6:25 pm

Skjønner deg godt, Pissboy. Jay-Z er konge! Men han spiller på feil øy. Too bad...
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
agklausen
En av JavelForums konger

Postby Pyro » Wed Mar 12, 2008 3:09 pm

Flogging molly spiller på Hove! NEEEEEEEIIII!!!!!!!!!!!!!!
förvaras utom syn- och räckhåll
Pyro
Mr. Über

Postby atlecm » Thu Mar 13, 2008 9:03 am

Jeg tror jeg må starte opp en ny tråd snart...det er visst på Moi det skjer!

http://www.fvn.no/kulturpuls/musikk/article565655.ece
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby atlecm » Wed Mar 19, 2008 10:20 pm

Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby atlecm » Tue Mar 25, 2008 1:05 pm

CLUTCH, ANTI-FLAG, DAVY JONES' LOCKER OG VERDENS FETESTE FESTIVALRADIO!

Vel overstått påske. Mens du har levd på Kvikk Lunsj og appelsiner, har Quarten jobbet med å stelle til fest. Årets påskeegg ble fylt opp med tre nye kanonband til lineupen, og vår bookingsjef, Andy Inglis har følgende å si om dem:

Clutch, much–loved rock heroes, incredible live reputation with one of the best frontmen in the world. Their most recent work's seen them take their heavy, jaw–dropping rock and add a formidable blues sound to it.

Pennsylvanian punks Anti–Flag make fast, furious music loaded with political indignation and their live shows have gained them a staunch fanbase and unwavering respect among the notoriously hard–to–impress hardcore underground⁄punk communities.

And then there's Kristiansand's own sons Davy Jones' Locker – whose debut album will arrive before the summer – gracing Odderøya with their unique blend of hardcore, punk, metal and rockabilly.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby atlecm » Wed Apr 02, 2008 7:01 am

QUART / KRISTIANSAND / 2. - 5. JULI 2008 / http://www.quart.no

Battles kommer, og Andy gliser!
Fire nye band er klare, folkens, og vi snakker monsterkvalitet i like mange sjangre. Kings Of Convenience er udiskutable lavpopkonger, Benea Reach er hardere enn granitt, Wildbirds & Peacedrums er et svensk ektepar velsignet og beundret av musikkritikere over hele verden og sist, men ikke minst: fantastiske Battles kommer til Quart 08!

- Jeg er egentlig ferdig med jobben min i Kristiansand etter dette. Jeg kan slutte i dag, og smile resten av livet. Jeg henter verdens beste band til Quart, sier bookingmaestro Andy om signeringen av Battles.

Så vet dere det, hvis dere lurer på hvorfor en rakrygget skotte i slips tripper rundt på tærne, plystrer riktig så muntre trudelutter og smiler og hilser på fremmede mennesker på Markens.

Battles har hentet toppkarakterer i en rekke blekker, både i USA og England. Bandet består bl.a. av tidligere Helmet- og nåværende Tomahawk-trommis John Stanier og sønnen til frijazz-legenden Anthony Braxton, Tyondai Braxton - og det legger også føringen. Musikken ligger et sted mellom Black Flag/Shellac/Tortoise/Frank Zappa og Animal Collective/Liars/Black Dice/WARP-electronica. Battles representerer virkelig noe nytt: en missing link mellom amerikansk hardcore og post-rock/moderne frijazz og electronica, mener platekompaniet.no.

Andy er langt mer direkte i sin hyllest av bandet:

- Min mening er at Battles akkurat nå er verdens beste band. Faktisk det eneste bandet som oppriktig forsøker å redefinere rocken. De har kastet regelboken ut av vinduet. Hvis datamaskiner noensinne utvikler følelser og begynner å lage musikk, kommer det til å høres ut som Battles, sier Andy.

Live er Battles en suggererende eksplosjon som får publikum i ekstase og skaper en blanding av mosh pit og dansegulv. Gled dere!

Og best av alt – vi har flere godbiter i ermet. Men før dere slenger dere over våre bioer, videoer og myspace-sider: Her er Andys ord om de øvrige tre banda:

- Kings Of Convenience har vært en av mine store favoritter helt siden debutalbumet. Med tanke på hvor store de er i Norge burde de spilt på, og kanskje headlinet, en helt annen scene enn den de selv har ønsket seg...

- Benea Reach er rett og slett et fantastisk metallband fra Oslo. Gutta sendte meg link til en YouTube-video og den imponerte meg enormt. I tillegg har jeg støttet meg på metalleksperter som har gitt meg mange og veldig sterke anbefalinger.

- Wildbirds & Peacedrums var uten tvil den beste konserten jeg opplevde på By:Larm i februar. Faktisk var det så bra at jeg og kompisene mine gikk rett på pub etterpå. Uansett hvilket band som hadde gått på scenen etter Wildbirds and Peacedrums ville fremstått som dritt...
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby atlecm » Wed Apr 02, 2008 7:04 am

Image

Booket til nå
Anna Jarvinen, Anti-Flag, Asobi Seksu, Battles, Benea Reach, Cobblestone Jazz, Clutch, Cradle Of Filth, Davy Jones' Locker, Death Cab for Cutie, Digitalism, Dizzie Rascal, Friendly Fires, Future Of The Left, Holy Fuck, I'm From Barcelona, Jason Mraz, Johnossi, John & Jehn, Justice Live, Keep of Kalessin, Kent, Kings of Convinience, Kool Keith, Interpol, Lionheart Brothers, Lykke Li, Madcon, Maria Due, O'Death, Parts & Labour, Real Ones, Saul Williams, Shining, Spank Rock, Surgeon Live, Taxi Taxi, The Enemy, The Grand, The Megaphonic Thrift, The Streets, The Young Knives, Three Trapped Tigers, Totalt Jävla Mörker, Trentemøller in Concert, Unkle, Vincent Vincent and the Villains, Wildebrids & Peacedrums, Yolz In The Sky
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby Pyro » Wed Apr 02, 2008 8:16 pm

Virker jo som om Quart virkeli har skjerpet seg, godt å se
förvaras utom syn- och räckhåll
Pyro
Mr. Über

Postby atlecm » Sun Apr 06, 2008 2:31 pm

Liars, Rockettothesky og Casiokids
Dagens lille kruttpakke inneholder to norske godbiter og en indie–legende fra New York. Rockettothesky lager musikk og tekster med klare poetiske tekster, Casiokids byr på leken elektronika og Liars er allerede legendariske med sin uforutsigbarhet hva sjanger angår, men ikke hva kvalitet angår. Den er alltid sublim.

Om Casiokids på årets by:Larm: "Med låter som ”Bagamuyo”, og ”Kor E Bikkjen” la vi ut på eventyr over afrikanske landskap og spennende oppdagelser, og måten alt ble gjort på var så særegent, unikt og oppsiktsvekkende at det rett og slett bare må oppleves for alle med sans for god elektronika innpakket i barnslig sjarme."
– Musikknyheter.no

Om Rockettothesky: "Hvals musikk er også befriende annerledes enn det meste annet i norsk musikk, og besnærende vakker. Hun synger med sårbar følsomhet og sprudlende kraft."
– groove.no

"Liars ignore whatever you thought you wanted or needed from them, and do what they damn well please. " – Pitchfork "Liars is an ingenuous reflection of a band in total control of their wild creativity. "
– Lost At Sea

"You could accuse Liars of abandoning all of their high–art concepts and otherworldly thoughts so they could secure their place on a tour of America's enormodomes with Interpol. Well, you could if this album wasn't so perfect. "
– NME
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby agklausen » Mon Apr 07, 2008 7:13 am

Da har jeg søkt om ferie for årets Quart-evenement. GLEDER MEG :D
So I stick to the light
agklausen
En av JavelForums konger

PreviousNext

Return to Åpen post