Det er litt komplisert...
Vi skulle egentlig få inn et fly i ettermiddag. Min kontakt Alexey lovte meg at det ikke skulle komme før 18:00, og at det ikke trengte fuel. Jeg sjekker mailen helt tilfeldig kl11:00 idag, og der ligger en mail fra Novo runway om at det lander et fly her kl 12:00... Pes, men ok. Jeg antar at det er det flyet som skulle kommet etter 18 for å hente ei pakke for belgierne... Jeg rekker ut til det lander...og det første det spør om (etter at det bommet på park-plassen selvfølgelig...flatt lys må vite) var om vi har fuel til dem...det er kun derfor de har kommet. Litt mer pes, for det har jeg jo ikke. Så da er det å scramble de som har fri på stasjonen, slik at de kan kjøre blått med 206 ut de 7 km til flystripa. Når de så kommer ut der får vi litt telefoner i hytt og pine...og et helikopter har styrtet på en nabostasjon. Så da blir flyet stående hos oss i tilfelle det trengs. Vi får i flygerne litt laks og kaffe, så får de beskjed om å fly videre.
Det flyet som skulle komme etter 18 kom aldri...kanskje en annen dag. Jeg har bedt om å bli orientert iallefall et par timer før det lander denne gangen

Sjonne?